Social Icons

Ce te fute grija ?!

Ana isi bea sucul la ora 11 in fiecare zi. Azi am plecat la plimbare si i l-am dat in carucior. Stand ea acolo, i-a intrat soarele in ochi si a inceput sa se smiorcaie.

Ea, undva la 35-40 de ani. Mica de statura, cu fata acra de parca toata viata ar fi supt **** cu otet. Dar nu cred ca e cazul, cred ca de fapt a jinduit toata viata dupa asa ceva.Vine din fata dinspre Mall, se uita contrariata la Ana care plange; se uita si mai mustrator la mine.

"Dar ce ii dati sa bea?"

Adevaru-i ca sucul ala de mere nu arata foarte apetisant. Dar... Ce te fute pe tine grija?!

De data asta nu am avut replica pregatita. I-am urat politicos (in gand) sa aiba parte de pula si am plecat mai departe.

Dintre toti oamenii care ma scot din sarite, se detaseaza de departe aia care vor mortis sa imi faca bine. Sunt undeva la baza lantului trofic. Un amestec imbecil de credulitate naiva si indarjire prosteasca.

Si aceastia pot fi impartiti in diferite sub categorii:

- nu neaparat pe locul 1 sunt habotnicii. O adunatura de spalati pe creier care in 2013 incearca sa ma convinga ca daca nu sunt cuminte ard in focurile Ghenei. N-as avea nimic cu ei - fiecare e liber sa fie prost. Dar de fiecare data cand ni se intersecteaza drumurile una dintre parti (ghici care) incearca sa o convinga pe cealalta ca ea are dreptate. Drumurile noastre s-au intersectat de nenumarate ori. Initial am incercat sa discut rational, sa ii ascult sa incerc sa avem o discutie bazata pe argumente. Inutil. N-ai cu cine. Acuma s-a redus toata apararea mea la: "Eu sunt satanist si nu cred in nimic. Vreau in iad ca e cald si curve multe". Inevitabil ma lasa in pace.

- foarte indeaproape vine o alta categorie care de fapt o si depaseste pe precedenta in naivitate si totodata agresivitate. Astia au proliferat odata cu dezvoltarea retelelor sociale. Optimistul incurabil. Atat de optimist si atat de incurabil incat vrea neaparat sa te molipseasca si pe tine cu pofta lui de viata.

Asa ca zi de zi posteaza cele mai idioate citate si mesaje motivationale. O face deja instinctiv, fara sa isi mai dea seama.

Are multe in comun cu prima categorie: aceeasi privire goala si acelasi zambet imbecil impietrit pe fata.

Azi n-am ma chef sa fiu optimist, intelegi? Azi vreau sa imi trag perna in cap, sa ma acund sub patura si sa dorm. Sa uit de ziua asta. Nu vreau sa joc tontoroiu si sa ma bucur de fiecare zi. Asa ma bucur eu azi de viata. Bagandu-mi picioarele in ea.

- de departe pe toti ii surclaseaza "conspiratonistii". Puterea cumulata a habotnicilor si optimistilor nici macar nu se ridica la genunchiul broastei la acestia.

Ei stiu ceva. Secret. Un foarte mare secret pe care numai ei il stiu. Cineva acolo ticluieste in umbra si te conduce din spate. Forte necurate si malefice si-au dat mana ca sa te amageasca.

Avem mare noroc cu ei - exista pentru a ne ridica valul de pe ochi si pentru a ne orienta catre adevar. Sunt de-o idioitenie debordanta. Niste tampiti care au descoperit cartile undeva dupa majorat si pe care titlurile de genul "Noua oranduire mondiala" ii dau pe spate si ii lasa cu gura cascata.

Daca de habotnici scapi destul de simplu, astia se tin ca scaiul de tine. Cea mai mare greseala e sa-i contrazici. Nu are rost sa incepi sa ii intrebi: de unde stii? dar cine sunt oamenii astia? de ce ar face asa ceva? Sa ii intrebi lucrurile astea e ca si cum ti-ai da singur cu un ciocan in coaie.

Te uiti la ei zambind, abodezi cel  mai idiot zambet cu putinta si ii aprobi. E metoda cea mai usoara sa scapi. O sa creada ca esti prea redus pentru a intelege marea urzeala mondiala si o sa plece sa cauta alta victima mai evoluata.

- deja categoriile incep sa se intercaleze, dar totusi putem diferentia de exemplu categoria "naturalistilor". Ca nivel intelectual cam pe acelasi picior de egalitate cu "conspirationistii".

Ei sunt convinsi ca intreaga istorie a medicinii e o facatura pentru a ne scoate banii din buzunare si pentru a ne subjuga. Astia in ultimul timp m-au enervat cel mai tare, pana cand mi-am dat seama ca nu am cu cine vorbi.

Le doresc un sincer succes in tratarea poliomelitei cu rostopasca, a septicemiei cu apa cu lamaie si a cancerului cu radacina de "vezi ce credul sunt".

- indeaproape vin aia care imi recomanda ce sa mananc. Cu ei am avut de-a lungul timpului cele mai multe discutii. Am incercat sa gasesc cele mai multe argumente.

Un amestec interesant intre credinta ca cineva ne  baga cu forta in noi mancare modificata, o acuta lipsa de documentare nutritionista si o credulitate copilareasca in orice ineptie postata pe net de nu stiu ce mare somitate necunoscuta- ii gasesti peste tot pe unde mergi sa mananci.

Si stii de fapt de ce ma enerveaza toti astia?

Fiindca niciodata n-am incercat sa te conving ca tu te tragi din maimuta, ca lumea e un amestec aleatoriu de intamplari si circumsatnte, ca shawrma e cea mai buna mancare, ca din cauza antibioticelor suntem acuma atatia cat suntem si ca trabucul ala de-l fumez eu e placerea mea chiar daca tu imi zici ca imi face cancer.

Eu te-am lasat in pace. Asa ca, Ce te fute pe tine grija?!

2 comentarii:

New Black spunea...

Lasa-ma sa ghicesc! E despre vaccinuri, nu? :)

Andrei Toma spunea...

Foarte tare articolul!!