Social Icons

180%

Data: 19.04.15
Participanti: Elena, Alex
Locatie: Oradea
Poze: http://picasaweb.google.com/Hoinarii/

Si a venit si primul concurs pe anul acesta. A fost o perioada frumoasa de pregatire.

De data asta am urmat si un program. Poate ca o sa povestesc mai mult despre el la toamna. Pe scurt am luat un plan de antrenament de la TrainerRoad.com. E de departe cel mai "cu cap" plan si cele mai bine gandite antrenamente pe care le-am vazut pana acuma.

Sunt reticent la antrenorii "umani". Cel putin la cei pe care ii cunosc. Aceeasi treaba ca in orice: romanul e expert in absolut orice domeniu: mecanica auto, sport, politica, medicina. Si in antrenamente sportive. E in stare sa isi dea cu parerea si sa repete cuvinte si sintagme pe care nu le pricepe. Dar e antrenor.

Asa ca am preferat TrainerRoad.com.

In ultimele saptamani am parasit planul de antrenamente si am inceput sa ies pe afara. Pe scurt, a fost o primavara in care am pedalat vreo 3000km, Nu m-a deranjat deloc frigul. M-a deranjat griul. Mi-a placut si partea cu vantul din ultima luna. Cine a zis ca la Timisoara nu sunt munti se cam inseala. Cand pedalezi cu vant de fata de peste 30km pe ora poti foarte linistit sa zici ca urci Trans-ul...

Revenind la concurs - vom merge la Oradea pentru deschiderea de sezon. Un concurs de "fuga" pe dealurile din jurul orasului.

Sunt destul de stresat. E primul concurs, sunt curios daca a ajutat la ceva tot antrenamentul acesta.

La tura lunga unde particip sunt destul de multi concurenti. Am un plan clar: sa nu cobor sub 20 de minute fata de castigator. Cam stiu cine o sa fie (si nu m-am inselat), asa ca stiu ca e un obiectiv indraznet.

Afara e o vreme superba de februarie. 2 grade la start si un vant inghetat care taie din tine. Dar traseul e uscat. Si restul chiar nu mai conteaza.

Start 2015. Am plecat tare. Asa de tare ca data viitoare o sa imi iau si batul de selfie si o sa ma pozez. Macar in primul kilometru sa se vada ce in fata eram.

Dupa vreo 3km incet, incet plutonul fruntas se duce. Dupa vreo 5km incep sa apara din spate. 1, 2, 10 concurenti... Si se tot duc.

Stiam ca e de fuga concursul. Nu e vina nimanui. Oamenii au exploatat la maxim geografia locului. Traseul e acelasi pentru toti, stiam la ce ma bag.

Destul de repede am ramas singur. N-as zice ca m-am deprimat, dar nici chiar bine nu mi-a picat. Na, asta e... Dau tot ce pot, macar sa vad ce timp scot.

Bicicleta mea e blestemata. Deja mi-e clar. Acuma s-a gandit sa nu mai schimbe. De pe foaia mare nu cobora pe aia mica. De pe aia mica sarea peste aia mare. Si pica lantul. Cam a 4-a oara cand mi-a picat lantul m-am enervat. Prima data nu, ca am facut crampe si a trebuit sa fac intinderi si sa ma ocup cu altceva in afara injuratului.

Nu m-ar fi deranjat, dar au mai trecut ceva concurenti pe langa mine.

Si asa, pedaland pe un semi plat presarat cu urcari mult prea scurte pentru mine am ajuns la km 31. Si la o ora si jumatate de la start. De asa de mult timp eram singur in concursul acesta incat uneori aveam impresia ca m-am ratacit.

Dupa km 31 situatia s-a schimbat. L-am ajuns pe primul concurent. Nu pot sa zic ca am schimbat ceva, dar macar nu mai eram singur.

Pe la km 35 l-am si depasit. Dupa aia a fost simplu. Au urmat inca vreo 12 depasiri.

A aparut in peisaj Zsolt. Pe un deal nu foarte in fata l-am vazut pe Elisei.  Lucrurile se reglasera. De fapt ma uitasem pe parametrii si eu nu schimbasem nimic de la start pana i-am prins din urma pe ei.

Doar ca mi-au trebuit undeva la 40km ca sa-i prind. Pe unguri de exemplu nu i-am inteles deloc. Prosti suna urat. Sa zicem complet lipsiti de experienta. Indiferent de catarare, ei o faceau in picioare si in forta. Am vazut vreo 4 din astia. Ok, te tine 10km, 20km, dar n-ai cum sa rezisti asa 76km...

Desi fix jumatate din concurs am pedalat complet singur, am avut grija sa ma alimentez. Am consumat primele geluri pe 2015 (de fapt sunt alea din 2014 expirate, dar sunt prea zgarcit sa le arunc. Plus ca nu are ce sa se strice acolo).

A doua parte a concursului a fost diferita. Acum nu mai eram singur, in spate auzeam constant repsiratia altora. In fata erau alti concurenti "de prins".

N-am schimbat deloc ritmul. E primul concurs, e lung si vreau sa "imi amintesc".

Meciul cu Justin a fost unul lung. L-am ajuns doar o data. L-am depasit pe urcare. Dar n-am forta necesara sa ma distantez pe plat. Iar coborarile nu pot face aici diferenta.

Urcarile ar fi fost salvarea mea. Chiar daca au fost foarte scurte, mi-am dat sema ca parca aici am crescut cel mai mult fata de anul trecut (e si normal, dupa o iarna pe trainer si o primavara prin pusta banateana). Pe urcari o sa insist la concursurile ce urmeaza.

km 65 a insemnat si momentul in care oboseala a aparut. Primul Activator. A fost un pic cam tarziu si nu am mai avut forta sa accelerez.

Dupa 3.42 ore am terminat concursul.

Mi-am atins si obiectivul. De fapt chiar l-am depasit! Cu 180%. Am pierdut 36 minute fata de Madaras.

Dar cum eu vad tot timpul partea plina a paharului si inevitabil am o parere buna despre mine, o sa zic doar ca am fost la 12 minute fata de un podium de elite.

Concursul mi-a alimentat orgoliul. La final am fost multumit - si de fapt asta e cel mai important - eu sa fiu multumit de mine. Antrenamentul n-a fost chiar degeaba. Stiu ca atunci cand urcarile o sa se intinda pe macar 6-10km o sa am forta sa ma desprind. Am mers undeva la 90% din ce pot, deci mult loc de imbunatatire nu exista. Deocamdata sunt foarte multumit - vedem cum sta treaba la primul concurs serios. Si cand blestemata asta de bicicleta o sa ma si asculte.

Asa de multumit am fost de concurs incat mi-a disparut momentan cheful de intreceri. Renunt la Maratonul Fagetului. In schimb ma retrag in munti la sihastrie. La cautat traseele de 2Be. La urcarile interminabile, la zapezi si coborari in cap.

Elena a terminat pe locul 2 intr-o zi pe care nu o sa o treaca neaparat in topul ei. Important e ca a fost "acolo". A acuzat insa o completa lipsa de focus si de motivatie.

Acuma astept doar sa se faca sambata si sa plec in munti. Si dupa aia sa imi iau fetele si sa fugim in Thassos. La urmatoarele concursuri.

Niciun comentariu: