Social Icons

De antrenament

Data: 14.07.07 -15.07.07
Locatie: Retezat:
Participanti: Elena, Tibi, Isvan, eu

Dupa un iunie cu nunti si destul de linistit, pentru tura asta planuisem un antrnament in vederea concursului.
Asa ca am plecat vineri direct de la lucru. Planul era sa intram prin Poiana Pelegii in masiv. Pe la 21.00 seara ne aflam deja la barajul de la Gura Apei. Aici o sa fie proba de pluta. Am studiat putin "balta", dupa care am inceput sa urcam pe drumul forestier care duce catre poiana. Dupa vreo 30 de minute de mers, ne-am dat seama ca nu prea mai avem benzina. Habar n-aveam cat continua drumul asa ca in masina se lasa linistea...Dupa inca vreo jumatate de ora agonizanta ajungem in poiana.

Afara e cald, plin de stele, nu bata vantul....asa ca ne punem izoprenele intr-o poienita si...somn d evoie. Ne trezim pe la 7.00 plini ede muscaturi de la mustele de balega sau ce dracu or fi alea. Cu mult chef ne pregatim pentru tura. Exista si avantaje sa te culci pe-afara...de exemplu te trezesti devreme :)

Traseul a fost urmatorul:
Poiana Pelegii - Saua Plaiul Mic- Vf Custura Mare - Vf Papusa Mica-Vf Papusa Mare- Portile inchise - Vf Mare -Lacul Galesu- Valea Rea - Lacul Pietrele - Lacul Stanisoara - Vf Retezat - Vf Bucura 1 - Vf Bucura 2- - Curmatura Bucurei - Lacul Bucura -Poiana Pelegii

Penttu ca aveam fotograf profi cu noi (a.k.a Tibi) mi-am luat cu min e camera video pentru o diversificare.
Plecam din poiana catre Plaiul Mic. Evident ca Isvan o ia la fuga. Vremea este buna: soare, nici prea cald, nici rpea frig. Ajungem pe Custura mare dupa 1 ora si 9 minute. De-aici o luam mai agale pe creasta catre Papusa.

Ajungem pe varful Papusa. Aici Isvan se uita meditatic la semnul Peleaga : 1 ora. Sta el, cugeta: "Pariu, ca fac 20 minute pana pe varf?". Stau eu cuget:"Pana in sa, coboara 200m dupa care urca inapoi 200m...n-are cum".
"Ma, Isvan, n-ai cum sa faci sub juma' de ora!"
"Intr-o ora sunt inapoi."
"Sigur...."

Si pleaca. Intre timp apar si Tibi si Elena. Mancam ceva si ne apucam sa-l asteptam pe Isvan. Apare dupa 45 de minute. No comment.

De-aici continuam pe Portile Inchise. O tinem matematic pe creasta, asa ca ne dezmortim un pic si membrele superioare.
Varful Mare si de-aici ca-n poveste : "peste sapte mari si sapte tari" a luam catre varful Retezat, trecand pe rand prin Valea Galesului, Valea Rea, valea Pietrel si Valea Stanisoara.

Pentru fiecare din trecerea dintre vai am avut norocul sa gasim trasee marcate cu momai de care habar n-aveam pana atunci. Asa ca acuma avem shortcut-urile in minte in cazul in care traseul de concurs trece pe-aici.

Urcam si varful Retezat, dupa care inapoi in sa si pe creasta catre vf. Bucura. Incepe sa se lase seara. Si norii. De pe vf. Bucura, invaluiti in nori coboram la lac si de-aici fuga la vale. La ora 22.00, dupa 14 ore de traseu ne intoarcem la masina.
U n traseu in care n-am apucat sa folosim frontalele. Ne stricam...
Am facut aproape toate varfurile din masiv (Isvan le-a facut pe toate, Papusa chiar de 2 ori dar el nu se pune la socoata...).

Cred ca am fost destul de obosit , avand in vedere ca am sarit peste bere si am trecut direct la somn. Si de data asta tot afara. Dimineata ne-am trezit ceva mai tarziu decat in ziua precedenta.
In parcare masina lui Nosu, fara urma de proprietar. Nu-l gasim in zona asa ca Elena ii lasa un bilet si asta e...
Am mai tras mata de coada ceva timp, dupa care am luat-o pe vale in sus catre taul Pelegii. Traseul nu e marcat, putini turisti. Ne intalnim cu o parte din organizatorii de la concurs, veniti sa prospecteze traseele.

Dupa ce drumul serpuieste pe firul apei, trecem un prag destul de iinalt si abrupt si suntem pa malul lacului. Pauza pentru mancare si baie de soare. Vremea e perfecta asa ca zacem aici peste o ora.

Intr-un tarziu plecam catre saua dintre Papusa si Peleaga. De plictiseala o iau cu Isvan catre coltii Pelegii sa vedem cum se prezinta traseele. Asa ca o luam pe la baza peretilor, nu reperam nici un traseu. Ne alegem un valcel printe colti si o luam drept in sus. Nici acum nu gasim nici un piton. Iesim in creasta si de-aici imediat pe vf. Filmez si aici, mai zacem un pic la soare admirand peisaju, dupa care o luam la vale catre lacul Bucura si de-aici la masina.
Nosu inca n-a venit.

Rupti de foame gonim catre Clopotiva. Aici halim ca spartii si in sfarsit bere!!!!!!

Ajungem in Timisoara pe la 23.00 seara.

Cu asta antrenamentul de trekking pentru concurs a cam luat sfarsit. Urmeaza o tura de bicicleta si ...sa inceapa odata concursul!

Niciun comentariu: